За еден бренд, логото носи голема нематеријална вредност. На купувачите, тоа им презентира што претставува вашиот бренд и ве разликува од вашите конкуренти. Тоа значи дека заштита на лого и неговиот дизајн е важен дел од вашата деловна стратегија.
Ако некој конкурент дојде и означи слично лого пред вас, тие би можеле да ве тужат и вие ќе треба да започнете да го градите имиџот на вашиот бренд од самиот почеток.
Што е лого, а што лого дизајн?
„Лого“ и „лого дизајн“ во деловната комуникација често се користат за ист термин, но тие имаат суптилни разлики во професионалните дизајнерски контексти.
„Логото“ се однесува на графички елемент, симбол или икона што се користи за претставување на компанија или организација. Служи како заштитно лице на брендот, што го прави веднаш препознатлив и различен од другите. На пример, логото на Mercedes-Benz, трикрака ѕвезда затворена во круг, е синоним за луксуз и прецизно инженерство.
Друг пример за лого е трите линии на Adidas – ги симболизира перформансите и издржливоста.
„Лого дизајн“, од друга страна, се однесува на процесот и методологиите што се користат при креирањето на логото. Тоа вклучува разбирање на брендот, неговите вредности, неговата публика и нејзината индустрија. Вклучува и конципирање, изготвување, ревидирање и финализирање на логото. На пример, процесот на дизајнирање на логото на Google вклучуваше создавање на прилагоден фонт, разгледување на психологијата на боите и целта да се одрази етосот на брендот.
Во суштина, логото е крајниот производ, додека дизајнот на логото е патувањето и креативниот процес што води до конечното лого.
Дали е неопходно да се заштити логото на вашиот бизнис?
Од клучно значење е да се истакне дека многу претприемачи често ги мешаат поимите „заштитен знак“ и „трговско име“ или компанија регистрирана во Централен регистар на РМ. Постои распространета заблуда дека штом ќе го регистрираат својот бизнис и неговото трговско име (фирма) во Централниот регистар, за истото име се применува автоматската заштита на трговската марка – ова не е точно!
Заштитниот знак, без разлика дали е симбол, лого или име, служи за разликување на бизнисот или неговите производи. Неговата примарна цел е да го издвои брендот или производот од неговите пазарни конкуренти и со тоа да ја подобри вредноста на бизнисот. Трговските марки се заштитени со закон, давајќи му на брендот ексклузивно право на негова употреба и управување.
Од друга страна, трговското име или фирма во Централен регистар на РМ се однесува на официјалното име на компанијата. Ова регистрирано име служи како правен идентификатор за компанијата, принудувајќи ги сопствениците да го користат тоа име за сите правни цели.
Препорачуваме да ставите заштитен знак на вашето лого веднаш штом ќе биде финализирано, дури и пред да го донесете вашиот производ на пазарот. Вашата ознака ќе биде извршна од моментот кога ќе започнете апликација за трговска марка. За да дознаете повеќе за законот за трговски марки, проверете го овој правилник од Државен завод за индустриска сопственост (ДЗИС). Канцеларијата за интелектуална сопственост на ЕУ (EUIPO) има и корисни водичи за европското право за трговски марки.
Што штити трговската марка?
Трговската марка или заштитниот знак е дизајниран да го заштити идентитетот на вашиот бренд на пазарот. Размислете за тоа на овој начин. Доколку се појави друг бренд и почне да продава безалкохолни пијалоци со логото на Кока Кола, потрошувачите би помислиле дека пијалоците доаѓаат од самата Кока Кола. Заштитните знаци го спречуваат тоа да се случи со заштита на следните елементи на логото:
- Облик
- Симбол
- Слика
- Име на компанија
- Слогани и ознаки
Што добивате со регистрирање на вашето лого како трговска марка?
Само регистрираните трговски марки се заштитени според Законот за индустриска сопственост, што значи дека можете да тужите компанија за регистрирање име што звучи како вашата марка, но е напишано поинаку. На пример, името „AppelComputers“ би ја прекршило трговската марка на Apple.
Регистрираната трговска марка доаѓа со уште неколку поволности:
- Царината и граничната заштита на РМ може автоматски да конфискува сомнителни фалсификати ако вашата трговска марка е регистрирана
- Може да поведете судски спор пред државните судови
- Можете да ја заштитите вашата трговска марка во други земји
Регистрирањето на вашата трговска марка едноставно ви дава поголема моќ да ги спроведувате вашите права кога тие се прекршени.
Дали авторското право го штити вашето лого?
Важно е да знаете како да се заштитува авторското лого на брендот, иако авторското право функционира малку поинаку од трговската марка. Авторското право ја штити сопственоста на делото, во овој случај, дизајнот на логото. Сопственикот на авторските права е единствениот што му е дозволено да го произведе или измени дизајнот налогото.
Може да имате авторски права на вашето лого доколку вие или вашата компанија го дизајнирале и ако има доволно високо ниво на креативност. Ако дизајнер го создал за вас, тој ќе ви ги пренесе авторските права. Корисно е да имате лого заштитено со авторски права, но трговската марка е поприменлива во различни ситуации за логоа.
Како можам да го регистрирам логото на мојот бизнис?
Еве што треба да направите за да го регистрирате/заштитите вашето лого (откако веќе сте го дизајнирале):
- Направете пребарување во базата на Државниот завод за индустриска сопственост за слични трговски марки. Со тоа ќе се осигурате дека вашата трговска марка не е во конфликт со друга регистрирани марки. Можете да ангажирате регистриран застапник за трговска марка за да ви помогне да се осигурате дека нема да пропуштите нешто.
- Пополнете апликација за трговска марка. Ќе мора да поставите скенирање или датотека со слика на вашата трговска марка, како и да ги опишете сите делови од вашата марка и индустријата што ја заземате.
- Следете го напредокот. Откако ќе ја поднесете апликацијата, може да потрае и до шест месеци за да се слушне конечната одлука.
Вашата трговска марка е заштитена откако ќе ја поднесете апликацијата. Ако нешто се појави и брендот ве обвини дека користите слична ознака како нивната, канцеларијата за трговски марки ќе го смета датумот на вашата апликација како почеток на заштитата.
Заклучок
Вашето лого го обединува имиџот на вашиот бренд низ различни видови производи и содржини. Луѓето знаат кои сте поради тоа. Не дозволувајте другите да го искористат тоа. Решението за заштита на брендот на MojBrend ви овозможува да ја одржите силата на вашето лого.
Препознавањето лого е важна алатка во вашиот арсенал на заштита на брендот. Може да биде корисно без разлика дали имате работа со непријателски продавачи, фалсификатори или реплики. Посетете нè за брзо демо за да видите како технологијата за препознавање слики може да помогне во заштитата на вашиот бренд.