Често поставувани прашања

Прашања и одговори

Оваа страна ќе ви помогне да најдете брзи одговори на повеќето прашања поврзани со заштита на интелектуалната сопственост. Содржи одговори на прашањата што често ги добиваме од страна на клиентите за нашите услуги, работења и политики.

Видовите на индустриска сопственост кои ги признава Законот за индустриска сопственост во Северна Македонија обично вклучуваат патенти, жигови, индустриски дизајни и географски ознаки.

Аплицирањето за патент во Северна Македонија обично вклучува подготовка на детален опис на изумот, вклучувајќи како функционира и што го прави нов, и поднесување на ова, заедно со било кои неопходни такси, до Заводот за индустриска сопственост. Контактирајте не за повеќе ин формации.

Да, странските лица или ентитети обично може да аплицираат за права на индустриска сопственост во Северна Македонија, но може да треба да назначат локален претставник за да се занимава со процесот на аплицирање.

Доколку правата на индустриска сопственост во Северна Македонија се повредени, можните чекори вклучуваат првно советување, контактирање со соодветните власти и/или поднесување тужба против претпоставениот прекршител. Меѓу другото, MojBrend обезбедува првно советување и контактирање со соодветните власти, а исто така посредува во покренување на судски спорови против прекршителите.

Да, правата на индустриска сопственост како патенти и жигови обично може да се пренесат или лиценцираат во Северна Македонија, најчесто преку правен договор.

Законот за индустриска сопственост во Северна Македонија има одредби за заштита од нелојална конкуренција, како што е забрана на нефер практики и неовластена употреба на жигови.

Казните за прекршење на Законот за индустриска сопственост во може да вклучуваат глоби, одштетувања и/или запретувања, во зависност од природата и тежината на прекршењето.

Северна Македонија е членка на неколку меѓународни договори во врска со правата на индустриска сопственост, вклучувајќи ја Париската конвенција (WIPO) и Договорот за соработка во областа на патентите (PCT).

Да, регистрацијата на трговска марка на национално ниво обично ви обезбедува заштита само во таа земја. За меѓународна заштита, треба да поднесете апликации во секоја земја каде што сакате да бидете заштитени, или да користите системи како што е Мадридскиот Протокол за регистрација на трговски марки во повеќе земји со една апликација. Нашата агенција посредува во заштита на трговска марка и во странски земји (контактирајте не за повеќе детали). 

Мадридскиот Протокол е меѓународен договор кој овозможува регистрација на трговска марка во повеќе земји-членки со една апликација, употреба на еден јазик и плаќање на една такса. Ова значително го поедноставува процесот на регистрација на трговски марки на меѓународно ниво.

Можете да проверите регистрацијата на трговска марка во националните бази на податоци и меѓународни регистри на трговски марки, како и на интернет-страници на институциите за интелектуална сопственост. Во многу случаи, овие регистри се јавно достапни и може да се пребаруваат онлајн. „Проверка во националните и меѓународни бази на податоци“ е една од услугите што нашата агенција ги нуди.

Повреда на трговска марка е неправилна употреба на заштитена трговска марка од страна на трети лица, без дозвола од сопственикот на марката. Ова може да вклучи копирање, злоупотреба или слични активности кои може да ги нарушат правата на сопственикот на трговската марка.

Ако некој ја користи вашата трговска марка без дозвола, прво потребно е да го контактирате лицето или организацијата и да ги побарате да престанат со користење на вашата марка. Ако ова не успее, може да покренете правни акции против прекршителот, вклучувајќи барање за обезбедување на судска забрана за употребата на марката и/или барање отштета за материјална штета претрпена од нерегуларното користење на вашата марка. 

Регистрацијата на трговска марка ги заштитува вашите права за користење на името на вашата компанија во однос на производите и услугите кои ги покрива марката. Меѓутоа, трговската марка не гарантира исклучиво право на користење на вашето име како компанија, бидејќи тоа може да биде регулирано од страна на други закони, како законите за регистрација на претпријатија или законите за неправедна конкуренција.

Добрата и уникатна трговска марка треба да биде различна од други марки на пазарот, да има дистинктивен карактер и да биде лесна за препознавање и запомнување. Исто така, треба да се избегнуваат обични термини или описи кои се во широка употреба, бидејќи тие може да не бидат допустливи за регистрација.

Во повеќето земји, трговската марка треба да се обнови на секои 10 години. За да ја обновите вашата трговска марка, потребно е да поднесете апликација за обнова до соодветната институција и да платите такси за обнова.

Најчесто не повеќе од 6 месеци. Контактирајте не и ќе ви ја објасниме целата процедура.

Да, трговската марка може да се регистрира како за производи, така и за услуги. Во многу земји, постои засебна категорија за регистрација на трговска марка за услуги.

Регистрираната трговска марка и заштитените авторски права се различни видови на интелектуална сопственост. Регистрираната трговска марка ги заштитува правата на сопственикот на марката во однос на користењето на марката за одредени производи или услуги. Заштитените авторски права ги заштитуваат правата на сопственикот на авторското дело, како што се книги, музика, филмови, софтвер и други креативни дела. Регистрираната трговска марка и заштитените авторски права не се заменливи и често може да се употребува комбинација од двата видови на интелектуална сопственост за комплетна заштита на делото или производот.

Многу често имаме промотивни пакети и попусти. Затоа, најдобро е да не контактирате.

MojBrend ги нуди следните услуги:

  • Пребарување во меѓународните и домашните бази
  • Регистрација на трговски марки, заштита на индустриски дизајн и постапка за признавање на патент
  • Следење на пазарот и официјални публикации
  • Консултантски услуги , поврзани со заштитата на трговските марки, индустриски дизајн и патенти
  • Консултантски услуги поврзани со заштита на авторските права
  • Поднесување на приговори
  • Постапки за промена во регистри ( договори за пренос, промена на назив и адреса)
  • Лиценци - изработка и регистрација на лиценцни договори за користење на трговски марки
  • Продолжување на рокот на важењето на трговската маркa

Целата листа можете да ја најдете на оваа страна.

Доколку се решите за регистрација на трговската марка за вашиот бизнис, треба да знаете дека постојат категории на знаци за кои обично се одбива пријавата за регистрација поради т.н. „апсолутни причини за одбивање“ како што се:

 

  • Генерички поими - не може да регистрирате марка „автомобил“ доколку сте производител на моторни возила, затоа што тоа се смета за генерички поим за производите од таа класа
  • Заведувачки поими - ова се оние трговски марки кои го доведуваат до заблуда обичниот потрошувач во врска со квалитетот, природата или географското потекло на производот. На пример, доколку пробате да регистрирате трговска марка со приказ на кожа на јакни кои се направени од скај, многу е веројатно регистрацијата да биде одбиена поради можноста за лажно поврзување на вашата марка со кожните производи
  • Описни поими - зборовите како што се: најбрзо, најквалитетно, слатко или иновативно (и нивните варијации) обично се одбиени за регистрација, меѓу другото затоа што на еден деловен ентитет ќе му се даде преголем ексклузивитет врз овие описни поими
  • Знамиња, грбови и официјални симболи на држава/организации
  • Марки спротивни на јавниот поредок и морал - зборови или илустрации кои се сметаат за повреда на општоприфатените норми на моралот или религиите генерално се одбиваат да бидат официјално регистрирани како трговски марки
  • Трговска марка која е во конфликт со друга постоечка трговска марка - ова е т.н. „релативна основа“, односно во случаи кога има веќе регистрирана идентична или многу слична трговска марка за истата класа на производи (пр. храна и пијалоци)

Системот за ЕУ Трговска Марка -EUTM (порано познат како системот на трговските марки на Заедницата) е систем за трговски марки кој важи во Европската Унија, при што регистрацијата на трговска марка при Уредот за интелектуална сопственост на Европската Унија EUIPO, порано Уред за хармонизација во внатрешниот пазар (трговски марки и дизајни) резултира со регистрација важечка во целата ЕУ. Со оглед на тоа, системот EUTM се смета за единствен по својата природа, бидејќи регистрацијата на EUTM се применува неразделно низ сите држави-членки на Европската Унија. Сепак, системот CTM не го замени системот за национална регистрација на трговски марки; системот CTM и националните системи продолжуваат да работат паралелно (погледнете и законот за трговските марки на Европската Унија).

INTA (International Trademark Association) e глобална асоцијација на сопственици на брендови и професионалци посветени на поддршка на трговски марки и дополнителна интелектуална сопственост (ИП).

Споразумот на СТО за трговските аспекти на правата на интелектуална сопственост (TRIPS) е најобемниот мултилатерален споразум за интелектуална сопственост. Тој игра централна улога во олеснувањето на трговијата со знаење и креативност, во решавањето на споровите за трговија преку интелектуална сопственост, и во обезбедувањето на членовите на СТО терен за постигнување на нивните домашни политички цели.