Во свет кој сé повеќе го водат мултимедијалните искуства, звучните логоа или аудио логоа служат како заштитни знаци кои уникатно го идентификуваат комерцијалното потекло на производите или услугите. Како што се проширува нашата интеракција со клиентите, така се зголемува и значењето на заштитниот знак во вид на звучно лого во разликувањето на брендовите.
Разбирање на звучните заштитни знаци
Договорот на Светската трговска организација за трговските аспекти на правата на интелектуална сопственост ја прошири дефиницијата за трговска марка, овозможувајќи да се вклучи звук. Оваа законска експанзија одговара на модерниот комерцијален пејзаж каде што брендирањето го надминува визуелното. Сепак, заштитата на звучно лого знаци сè уште претставува предизвик, првенствено поради прашањето за графичко прикажување на звучни искуства.
Улогата на звучното брендирање
Брендирањето на звукот, познато и како аудио брендирање, музичко брендирање, звучно брендирање или акустично брендирање, во суштина користи звук за да разликува производ или услуга. Тоа го подобрува распознавањето, гради доверба, па дури и може да доведе до зголемена продажба. Повеќе од какви било зборови или слики, брендирањето на звукот може веднаш да ја пренесе суштината на брендот, било да е тоа романтично, сензуално, пријателско, секојдневно или луксузно.
Значењето на звучно лого во брендирањето на звукот
Меѓу алатките за брендирање на звукот, како што се џинглот, музиката за брендот и темата на брендот, логото на звукот има клучна улога. Тоа е кратка, карактеристична мелодија или низа звуци, кои обично се користат на почетокот или на крајот на рекламата. На пример, земете ги во предвид логото и рингтонот на T-Mobile креирани од Ленс Меси или логото на Интел создадено од Волтер Верзова. Овие звучни логоа, често користени во комбинација со визуелни логоа, го зајакнуваат препознавањето на брендот.
Влијанието на логото на звукот врз перцепцијата на потрошувачите
Звучните логоа предизвикуваат ефекти врз перцепцијата на потрошувачот за производот. Одредени брендови како Harley-Davidson ги препознаа и капитализираа уникатните звуци поврзани со нивните производи како дел од нивната стратегија за брендирање. Најефективните звучни логоа се оние што ги отелотворуваат трите суштински квалитети: уникатност, незаборавност и ветувањето на брендот.
Улогата на логото на звукот во радиодифузијата
Во радиодифузната индустрија, аудио идентитетите се покажаа како клучни во градењето бренд. Радио и телевизиските станици, како BBC Radio 2 или Classic FM, користат мелодични теми или џинглови како звучни логоа за да го зајакнат својот бренд, подобрувајќи го потсетувањето и афинитетот на слушателот.
Креирање на звучно лого
Создавањето звучно лого вклучува неколку чекори – од развој на стратегија до имплементација и предавање. Процесот вклучува:
- Идентификување на допирните точки на брендот;
- Создавање концепти;
- Рафинирање преку психо-акустични истражувања;
- Имплементација.
Фазата на предавање вклучува развој на водич за аудио стил за да се обезбеди правилна употреба и примена на звучното лого на различни медиуми.
Регистрација на звучно лого
Процесот на регистрирање звучно лого може да одземе повеќе време отколку регистрацијата на визуелното лого. Но, како што напоменавме, бенефитите можат да бидат доста големи. Доколку се одлучите да одите чекор понапред со вашата бренд стратегија, контактирајте не во MojBrend, секогаш сме спремни да ви помогнеме. Откако мелодијата за вашето звучно лого е креирана, заштитата ги опфаќа следните чекори:
Заштита на авторските права
Откако ќе се создаде вашето звучно лого, време е да ја заштитите вашата интелектуална сопственост. Иако звучното лого е автоматски заштитено според законот за авторски права од моментот на неговото создавање, корисно е официјално да се регистрира. Ова обезбедува јавно известување за вашето барање и ви овозможува да тужите за прекршување на авторските права доколку е потребно.
Пренесување права на компанијата
Откако ќе се обезбедат авторските права, вие (или композиторот на звучното лого) ќе треба да ги пренесете правата на компанијата. Ова обично се прави преку договор, кој ги наведува спецификите на правата што се пренесуваат. Запомнете, од клучно значење е адвокат да го надгледува овој процес за да се увери дека сè е правно исправно и корисно за двете страни.
Регистрирање на звучното лого како заштитен знак
Последниот чекор е да го регистрирате звучното лого како заштитен знак. Секоја земја има свои специфични процедури, но генерално, ќе треба да поднесете апликација до соодветната владина агенција. Во Македонија тоа е Државен завод за индустриска сопственост(ДЗИС). При аплицирањето, ќе треба да обезбедите звучна датотека на логото и детален опис.
Откако ќе се одобри, вашето звучно лого ќе биде регистриран зштитен знак/ трговска марка. Тоа ќе ви гарантира ексклузивни права за негово користење во соработка со вашиот бренд. Ова значи дека ќе имате правна заштита од неовластени употреби што може да ги збунат потрошувачите.
Заклучок
Звучното лого како заштитен знак на еден бренд се помалку опипливи од визуелните формати. Тоа има единствена способност да ја пренесе суштината на брендот и емотивно да се поврзе со публиката. Како што комерцијалниот простор станува поконкурентен, стратешкото користење на звучните логоа би можело да биде разликата што го издвојува брендот.
Share this post: on Twitter on Facebook